• Čeština
O naší budoucnosti se rozhoduje teď: ve školách. Protože jen vzdělané a připravené děti změní Česko k lepšímu.
  • Co děláme
  • Jak váš dar pomůže
  • Aktuality
  • Příběhy
  • Podporují nás
  • Kdo jsme
  • Kontakt
  • DARUJTE
Do šestého ročníku Týdnu mediálního vzdělávání se zapojilo 7 tisíc studentů

Do šestého ročníku Týdnů mediálního vzdělávání se zapojilo 7 tisíc studentů

22.6.2022Člověk v TísniLepší školy

Mezi 9. a 17. červnem proběhl už šestý ročník Týdnů mediálního vzdělávání. Ty mají za cíl rozvíjet mediální gramotnost a posilovat kritické myšlení žáků a studentů. Projekt pořádá Člověk v tísni prostřednictvím svého vzdělávacího programu JSNS. Letos se do něj zapojilo 160 škol v České republice, tedy více než 7 tisíc studentů. 

Vyučující jsme spolu s žáky a studenty seznámili s novinkami na našem portále a novými materiály do výuky. Konkrétně s Online kurzy mediálního vzdělávání, třemi novými lekcemi O médiích nebo příručkou Hledá se novinář, díky které se skrze vlastní tvorbu žáci učí, jak funguje svět médií. 

Debaty s novináři pro studenty, vzdělávací seminář pro pedagogy 

Během projektu měli také vyučující a žáci možnost pořádat debaty s novináři a odborníky na média na vlastních školách. Debatu s novináři jsme pro školy uspořádali také v JSNS. Na téma “práce válečného zpravodaje” si s hosty Ľubomírem Smatanou z ČRo, Ivanou Svobodovou z Respektu a Jakubem Plíhalem z Aktuálně.cz povídala moderátorka Nora Fridrichová. Celou debatu můžete zhlédnout také ze záznamu. 

Pro 30 pedagogů jsme také uspořádali závěrečný vzdělávací seminář Týdnů mediálního vzdělávání, jehož se účastnila Michaela Slussareff, autorka knihy Hry, sítě, porno, a novinářka Petra Procházková z Deníku N.   

Jak se nepřilepit na mucholapku chytlavého titulku? Poradí kampaň Pěstujeme mediální gramotnost! 

Součástí projektu byla letos i komunikační kampaň Pěstujeme mediální gramotnost pro širokou veřejnost. Pomocí paralel z rostlinné říše hravě a s nadsázkou přibližovala internetový mediální svět. Vybízela k ověřování informací z více zdrojů, podpoře kvalitních a nezávislých médií, obezřetnosti při výběru důvěryhodných zdrojů informací. Poukazovala také na negativní vliv dezinformací na veřejné mínění a mezilidské vztahy.  

Návštěvníci webu pestujememedialnigramotnost.cz se při listování mediálním herbářem například dozvědí, jak rozpoznat napalmu reklamní, internetovou monsteru, dezinformační bolševník (aneb propagandistická sdělení současné ruské propagandy) nebo jak se nepřilepit na mucholapku chytlavého titulku. 

Recent Posts

  • V tomto školním roce jsme pomohli 2666 dětem a 767 rodičům
  • Zapůjčené počítače pomáhají s učením českým i ukrajinským dětem
  • K Samovi se přidala Jana. Vytvořili jsme už třetí kurz pro asistenty pedagoga
  • Do šestého ročníku Týdnů mediálního vzdělávání se zapojilo 7 tisíc studentů
  • Středoškolákům z Ukrajiny ve studiu pomůžou Retrostipendia

Categories

  • Lepší školy
  • Nezařazené

Kontakty

Tým kampaně

Kristína Česálková
mobil: +420 777 787 920
e-mail: kristina.cesalkova@clovekvtisni.cz

Romana Weingärtner
mobil: +420 778 493 091
email: romana.weingartner@clovekvtisni.cz

Co dělámeJak váš dar pomůžePodporují násKontaktDarujteJak pracujeme s cookies?
Copyright Člověk v tísni, o.p.s. 2014 | webové stránky od Tvorba webových stránek