• Čeština
O naší budoucnosti se rozhoduje teď: ve školách. Protože jen vzdělané a připravené děti změní Česko k lepšímu.
  • Co děláme
  • Jak váš dar pomůže
  • Aktuality
  • Příběhy
  • Podporují nás
  • Kdo jsme
  • Kontakt
  • DARUJTE

Děti zažívají radost z úspěchu. Některé z nich poprvé.

deti-zazivaji-radost-z-uspechu

Ilustrační foto. Rishab Khaul.

První předškolní klub otevřela organizace Člověk v tísni v roce 2005 v Bílině. „Tenkrát v roce 2005 jsme byli všichni nadšeni, do školky se sehnaly děti a my najednou zjistili, že máme před sebou absolutně nesourodou skupinu dětí, se kterou si nevíme rady. Každé na tom bylo jinak, nebylo na čem stavět. Proto jsme hledali způsob, jak s těmito dětmi pracovat. A objevili jsme Grunnlaget,“ vypráví Martina Francuchová, metodička předškolních klubů Člověka v tísni.

Díky sbírce Lepší škola pro všechny můžeme nabízet školám a učitelům unikátní kurzy a metodiky. Jednou z nich je i originální metoda Grunnlaget (neboli základy), která vznikla v Norsku. Jedná se o pojmové vyučování – metodu, která učí děti učit se. V ČR ji školí pouze jedna lektorka.

Metoda pomáhá učitelům připravovat do školy děti ze sociálně vyloučených prostředí – ty děti, které vyrůstají v daleko horších životních podmínkách než jejich vrstevníci a díky tomu stojí na jiné startovní čáře.

Metoda nese své ovoce, jak ukazuje předškolka v Bílině. „První změna přišla po několika měsících a projevila se v chování dětí. Otevřely se, začaly se o vše zajímat a chtěly poznávat stále nové a nové. Paní učitelka na této vlně jela dál a jen sytila touhu dětí po vědění,“ popisuje Martina.

„Děti se tím v podstatě učí učit. A to způsobem, který je nedeprimuje, ale naopak baví a motivuje. Zažívají při tom totiž radost z úspěchu. Některé z nich poprvé,“ vysvětluje dál Martina.

Za poslední dva roky jsme v této metodě vyškolili na 500 učitelů. Začít používat Grunnlaget není podle Martiny vůbec jednoduché. „Tento způsob učení si musíte zvnitřnit, nejde jen o nějaké techniky práce a mluvení s dětmi. Pevně však doufám, že s přibývajícím časem tato metoda začne fungovat stejně úspěšně jako v našich klubech i jinde.“

Chcete podpořit lepší školu?

Zapojte se a darujte!

Další příběhy

Moje malá mise – den učitelky v předškolním klubu

Moje malá mise – den učitelky v předškolním klubu

Eda je velký bojovník. Potřeboval jen ujistit, že to zvládne

Eda je velký bojovník. Potřeboval jen ujistit, že to zvládne

Základem je pochopit, že hyperaktivní dítě nedělá naschvály, ale potřebuje jiný přístup

Základem je pochopit, že hyperaktivní dítě nedělá naschvály, ale potřebuje jiný přístup

Děti ve škole se Matyášovi smály, že je chudý. Dnes o nich mluví jako o kamarádech.

Děti ve škole se Matyášovi smály, že je chudý. Dnes o nich mluví jako o kamarádech.

Na ten moment nikdy nezapomenu
Na ten moment nikdy nezapomenu
Jak panenky pomáhají učitelům i dětem
Jak panenky pomáhají učitelům i dětem

Kontakty

Tým kampaně

Kristína Česálková
mobil: +420 777 787 920
e-mail: kristina.cesalkova@clovekvtisni.cz

Romana Weingärtner
mobil: +420 778 493 091
email: romana.weingartner@clovekvtisni.cz

Co dělámeJak váš dar pomůžePodporují násKontaktDarujteJak pracujeme s cookies?
Copyright Člověk v tísni, o.p.s. 2014 | webové stránky od Tvorba webových stránek