Maytášova maminka má jenom pár tříd základní školy. O děti se stará sama a často se musí stěhovat. Když šel do 1. třídy, byly všechny paní učitelky z předškolního klubu Člověka v tísni, kam Matyáš chodil, nervózní. Jak si rodina poradí s nástupem na základní školu poradí?
Maminka se na nás za nějaký čas obrátila s otázkou, zda bychom pro malého Matyáše mohli zajistit doučování. Ve škole nezapadl dobře. Ostatní děti se mu smály, že vypadá jinak a že je chudý. Ačkoliv se zpočátku do školy těšil, přestal tam chodit rád. Brzy začal mít ze stresu bolesti břicha a tím pádem narůstající absence.
Doučovat jsme Maytáše začali koncem října. Naše dobrovolnice se s ním učila každý týden dvě hodiny. Koordinátorka doučování byla v pravidelném kontaktu se školou a s paní třídní učitelkou jsme řešili situaci v kolektivu.
V květnu jel Matyáš na školu v přírodě. O spolužácích začal mluvit jako o kamarádech. Na konci první třídy dostal od své učitelky následující slovní hodnocení: „Jen tak dál! Matyáš se velmi zlepšuje. Je sebejistější, aktivnější a nebojí se, že udělá chybu. Spolužáci ho přijali mezi sebe. Vztahy se výrazně zlepšily.“
V programu doučování pracujeme s dětmi z chudých a sociálně ohrožených rodin, kterým chybí správná péče. S naší pomocí se ale můžou udržet na škole a získat tak šanci na uplatnění a úspěch v životě.