Je mu devět let, chodí do třetí třídy a jeho zázemím je velká rodina, která na tom není finančně nejlépe. Pavlovi rodiče mají jen základní vzdělání a už od první třídy mu nedokázali vysvětlit, co po něm učitel vlastně požaduje. Pavel neplnil domácí úkoly, nechtěl chodit do školy a během distanční výuky začal za spolužáky výrazně zaostávat, jako třeťák se neorientoval ani v učivu pro druhou třídu. Donedávna doma neměl žádný klid na učení, mladší sourozenci ho vyrušovali a rozptylovali.
Začali jsme proto Pavla doučovat. Jeho škola mu vyšla vstříc, a tak dostal individuální plán i asistentku. Pracovnice Člověka v tísni Pavla během doučování také motivuje, aby ho učivo více bavilo a měl snahu se zlepšovat.
Díky podpoře našel Pavel motivaci k učení
Doučování přihlíží i jeho maminka a poznává tak, jak se má se synem správně doma učit. Vysvětlili jsme jí, že by měla kontrolovat žákovskou knížku a podepisovat úkoly. Zjišťuje také, proč je důležité, aby Pavlík chodil do školy pravidelně nebo aby se účastnil i společných školních aktivit, plávání nebo výletů.
Díky této podpoře rodina postupem času přišla na to, že Pavel potřebuje klid na učení a nedávno mu pořídila psací stůl. Pavel je mnohem víc motivovaný, snaží se, zlepšuje se, posouvá se dál. Podařilo se nám dokonce navázat spolupráci se školou, a každý měsíc se tak schází třídní učitelka, asistentka pedagoga a naše doučovatelka. Společně probírají, v čem se Pavlíkovi daří, v čem musí ještě přidat, a plánují, co dál. Doufáme, že si tak Pavel ke škole vybuduje silný a kladný vztah.