Jak rozvíjet individuální schopnosti dětí? Jak spolu s dětmi co nejrychleji překlenou jazykovou bariéru tak, aby rozuměly společným hrám a mohly se zapojit do každodenního programu v MŠ? Jak komunikovat efektivně s rodiči pro prospěch dítěte a výuky v MŠ? Jak mohou učitelé pomoci dětem se „naučit učit se“ pomocí norské metody konceptuálního učení Grunnlaget?
Člověk v tísni a další partnerské organizace sdružené v projektu Pojďte do školky! si vás dovolují pozvat na vzdělávací kurzy určené pro učitele předškolních zařízení.
Do mateřských škol přicházejí děti z různých prostředí, z různých rodin, s různými schopnostmi a dovednostmi. Právě školka, stejně jako později škola, může být místem, kde učitelé a vychovatelé dětem pomohou a připraví vhodné podmínky pro to, aby se všechny mohly společně rozvíjet dle vlastních potřeb.
„Prostřednictvím vzdělávacích kurzů chceme učitelům usnadnit práci s dětmi, které mají různé specifické problémy,“ vysvětluje smysl kurzů Zuzana Ramajzlová z organizace Člověk v tísni, která má pořádání vzdělávacích kurzů na starosti. „Bavíme se o dětech, které například nemluví česky nebo mluví etnolektem, mají odlišné sociální návyky, vyrůstají v nepodnětném rodinném prostředí, jsou hyperaktivní, mentálně handikepované či mají zdravotní překážky a mnohdy se pak stávají tzv. problémovými,“ dodává.
Kurzy budou akreditovány u Minsiterstva školství, mládeže a tělovýchovy a budou probíhat ve všech krajích České republiky od ledna 2014 do června 2015. „Pro učitele jsme připravili pět dvoudenních kurzů, jeden čtyřdenní seminář, který bude věnován využití norské vzdělávací metody Grunnlaget v praxi a jeden blended learningový kurz, který se podrobněji zaměří na přípravu dětí pro vstup do školy,“ zve pedagogy předškolních zařízení Zuzana Ramjzlová.
V rámci kurzů bude též promítán německý dokument Všichni spolu, který patřil mezi nejúspěšnější snímky letošního ročníku festivalu Jeden svět.