Jeden svět na školách, vzdělávací program společnosti Člověk v tísni, provedl ve spolupráci s agenturou MEDIAN průzkum zjišťující stav výuky mediální výchovy na českých středních školách a potřeby učitelů, kteří ji vyučují. Výsledky bude prezentovat na konferenci Mediální vzdělávání a české školství, která se koná dnes, ve středu 22. února. Zde mj. nabídne pohled novinářů na proměnu mediálního prostoru, který nastal s rozmachem nových technologií, a reflexi mediální výchovy na českých školách učiteli, studenty i odbornou veřejností.
Na 54 % škol stráví studenti mediální výchovou za celou školní docházku maximálně 10 vyučovacích hodin, tedy maximálně 2,5 hodiny ročně, přičemž skóre výrazně ovlivňují gymnázia – na SOŠ a OU to je dotace ještě nižší. Na 6 % škol se mediální výchova – ačkoli je součástí Rámcových vzdělávacích programů, a tudíž povinná – neučí vůbec. Ve většině škol (65 %) se vyučující nezúčastnili žádného kurzu výuky mediální výchovy. Výuka přitom probíhá podle materiálů, které si vyučující individuálně připravují sami (74 %), a na polovině škol nedělají žádnou evaluaci jejích výsledků.
Více informací naleznete v článku: Středoškolský student absolvuje během celého studia průměrně méně než 10 hodin mediální výchovy